Leveransvillkor
Posten - Hämta vid utlämningsställe
Frakter
Om du handlar under 500:- betalar du en frakt på 80:-
En order över 500:- skickas FRAKTFRITT!
Leverans
Din beställning skickas alltid med Postnord och tar mellan 1 - 4 arbetsdagar innan den är levererad.
Du kan också välja att hämta ditt paket i butiken. Dina varor läggs undan i en vecka, därefter makuleras beställningen. Tänk på att distansavtalslagen inte gäller när du hämtar din order i butiken.
Vi gör vårt bästa för att butiken ständigt ska vara uppdaterad. Dock reserverar vi oss vid att vissa varor kan ta slut då samma lagersaldo även gäller för Esters fysiska butik. Vi kontaktar dig om detta skulle uppstå.
Beställning från utlandet
Vi tar gärna emot beställningar från Danmark, Norge och Finland. Frakten till dessa länder är för närvarande 250SEK. Eventuell tullavgift betalas av mottagaren.
Ångerrätt/Retur
Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Enligt den lagen gäller också att varan skall återlämnas i oförändrat skick. Du står själv för frakten tillbaka till oss och står även för transportrisken gentemot posten. Paket som skickas med annan fraktfirma än Posten hämtas ej ut.
Om du vill utnyttja din ångerrätt är så skickar du det spårbart enligt de instruktioner som kommer i ett brev vid leveransen . Det är viktigt att du får följer information för att undvika missförstånd!
Emballera väl! Är varan trasig vid en retur kan vi inte ersätta dig och du får själv ta reklamationen gentemot posten.
Du betalar själv returfrakten tillbaka till oss.
OBSERVERA:
Ångerrätten gäller endast när du handlar som privatperson, ej företag!
Ångerrätten gäller inte örhängen (pga hygien), ej heller övriga smycken.
Ångerrätten gäller ej heller beställningsvaror som tillverkas eller beställs enbart för dig.
Ett paket som inte hämtas ut omfattas inte av ångerrätten så tänk på att alltid hämta ut ditt paket. Därefter går det bra att returnera.
Kontakta ALLTID oss på mail info@esters.se innan du skickar tillbaka dina varor så vi vet att vi har paket att hämta ut, eller för mer information om hur du ska göra och om det är något du bör undvika. Skickar du tillbaka ditt paket utan att kontakta oss riskerar du att betala påminnelseavgift. Returpaket som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej!
Varan ska vara oanvänd samt alla hangtags (etiketter) ska sitta kvar i originalskick. Bortklippta och senare fastknutna etiketter accepteras ej.
Om vi inte kan komma överens vid vad som gäller vid ångerrätt hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer deras rekommendationer.
Pengar i retur inom 30 dagar.
Ej uthämtat paket
Om du av någon anledning inte hämtar ut den order du har beställt kommer vi att debitera dig 400:- för att täcka våra omkostnader. Vid utlandsbeställningar debiteras den faktiska frakten tur och retur!
Vi lägger ner mycket tid och omsorg på att packa samt skicka paket. En order som inte blir uthämtad är mycket tråkigt för både dig och oss!
Obetalda fakturor går vidare till Inkasso.
OBS! Ett paket som går tillbaka till oss outlöst behandlas inte som en retur. Paketet ligger oöppnat i förvar hos oss tills du hör av dig. Observera att inga pengar går i retur eller att fakturan krediteras förrän du hör av dig till oss!
Reklamation
Reklamation av felaktig eller defekt vara ska ske så fort felet upptäcks (inom en vecka efter att du mottagit din vara). Kontakta ALLTID oss vi reklamation. Skicka inte tillbaka utan att kontakta oss. Skickar du ändå en vara tillbaka utan att kontakta oss först kan vi inte ersätta dig för frakten. Om du redan vid uthämtning av paketet märker att emballaget är trasigt ska du öppna paketet och kontrollera varan. Är varan trasig reklamerar du direkt till ditt postombud. Vi ersätter varan med en likvärdig eller så får du pengarna tillbaka.
Pengar i retur sker inom 30 dagar.
Om vi inte kan komma överens vid en reklamation hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer deras rekommendationer.
Betalvillkor
Klarna
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.